30 november 2021

Het communicatiebureau met offline als online aanbod.

2 min read

Twintig jaar geleden was marketing in vorm van offline kanalen, zoals flyeren, televisie, radio en andere print onmisbaar. Echter is dit beeld veranderd na de opmars van sociale media en het internet of things (IoT). Vanaf dat moment is ons beeld als marketeers veranderd, waardoor we meer inzicht konden verkrijgen in de marketinginspanningen. Toch zien we nog eens hier en daar het belang van een combinatie terug. In dit artikel zullen we wederom hierop focussen met voorbeelden. Veel leesplezier!

Het belang van een goede strategie

De missie, visie, het bestaansrecht en de waarde propositie is het fundament van elk bedrijf. Een slechte formulering zorgt ervoor dat intern de boodschap niet goed aankomt.

Deze componenten geven zowel het management als werknemers een goed beeld over waar het bedrijf precies voor staat. Een goede formulering van deze zaken zijn immers cruciaal in de standvastigheid van de onderneming.

Het effect van zowel offline als online strategie?

Je zou denken dat (bijna) niemand meer traditionele media gebruikt om zijn/haar informatie daaruit te halen. Uit onderzoek van het CBS zien we zeker een stagnatie van het aantal gebruikers van print media, maar de doelgroep is nog te relevant om deze kanalen volledig buiten te sluiten.

Elke marketeer weet dat het kiezen van kanalen beïnvloed wordt door de doelgroep. Als je voornamelijk op 65+ers wil focussen, dan is het zeker handig om deze offline kanalen goed in de gaten te houden.

Er zit echter een redenering hier achter, waardoor het niet al te simpel is om een marketingcampagne op te stellen. Hiervoor wil ik je adviseren om samen te werken met een communicatie advies bureau.

Hieronder volgt een voorbeeld van Bureau Kicker – het communicatieadviesbureau in Rotterdam – ter illustratie.

Bureaukicker in Rotterdam

Bureau Kicker is een communicatiebureau in Rotterdam en Leiden. Het helpt zijn klanten met zowel de strategie als de uitvoering van diverse marketingactiviteiten. Dit communicatiebureau heeft meer dan 25 jaar ervaring in communicatie, media en marketing. Enkele voorbeelden van diensten die dit communicatiebureau aanbiedt zijn:

– Reclamecampagnes & copywriting (voor print,televisie, radio en internet)

– Marketingcommunicatie (voor communicatie op bedrijfswebsites, communicatie via social media kanalen en communicatie met de pers)

– Online communicatie (marketingcommunicatie via zoekmachineoptimalisatie en advertenties op Facebook en LinkedIn)

– Creatieve communicatie (visuele communicatie: grafisch ontwerp, illustratie & infographics)

– Bedrijfsimago (creatie van communicatiemiddelen voor communicatie op sociale mediakanalen)

– Organisaties (communicatie met kinderen, communicatie voor culturele organisaties en communicatie in de zorgsector)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *