Uitnodigingen versturen binnen LinkedIn, hoe doe je dat

Je bent begonnen met het aanmaken van een LinkedIn account en deze staat nu klaar. Dat is mooi! Nu is het zaak om te connecten met personen, collega’s, vrienden en kennissen. Maar hoe verstuur je nou uitnodigingen voor connecties via LinkedIn? En zijn er geschreven en ongeschreven regels waar je je aan moet houden bij het maken van connecties?

In deze LinkedIn blog legt een LinkedIn specialist uit hoe je het beste connectieverzoeken via LinkedIn kunt versturen en zo uiteindelijk jouw online netwerk kunt laten groeien. Zo kan ook jij een specialist worden in het versturen van uitnodigingen.

Verstuur geen standaard uitnodigingen

Hoe verleidelijk het ook is, we waren je aan om geen standaard uitnodigingen via LinkedIn te versturen. Dit is namelijk hetzelfde dat als je op een netwerkborrel jouw visitekaartjes uitdeelt aan personen, maar deze geen hand geeft of een praatje mee maakt. Het versturen van standaard uitnodigingen is niet meer van deze tijd, onprofessioneel en zelfs gemakzuchtig. En dit is niet het signaal dat je wilt afgeven bij het maken van een zakelijke connectie. Hiervoor kun je trouwens ook geen excuus meer voor bedenken, omdat het nu voor mobiel ook mogelijk is om uitnodigingen te personaliseren.

Het beste is om een persoonlijk bericht toe te voegen bij elke connectie die je op LinkedIn wilt maken. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven wat de reden is van de connectie, hier heb je namelijk vast een goede reden voor anders zou je die connectie ook niet maken. Daarnaast kan het ook zijn dat het een oude bekende is, dan heb je al een mooie opening om het connectieverzoek mee te starten. We raden altijd aan om alvast een standaardbericht klaar te hebben staan en deze voor iedere persoon persoonlijk aan te passen. Zo weet je zeker dat je goed zit en gebruik je LinkedIn als een echte LinkedIn specialist.

Geef een reactie